logo
Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a sedatifpc.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el
Sédatif PC
Boiron
A STRESSZ: EGY NÉLKÜLÖZHETETLEN TERMÉSZETES REAKCIÓ
A STRESSZ: EGY NÉLKÜLÖZHETETLEN TERMÉSZETES REAKCIÓ

HOGYAN REAGÁL AZ AGY EGY STRESSZT ELŐIDÉZŐ ESEMÉNYRE?

Az agy három túlélési reakciót indíthat be: a menekülést, a küzdelmet vagy a védekezést. Ilyen esetekben gyorsabban ver a szív, elszorul az ember torka, stb.

Ez egy természetes folyamat: a szervezet igyekszik több oxigént juttatni az agyba és az izmokba, hogy hatékonyabban tudjuk gondolkodni és harcolni. Stressz esetén görcsös érzés jelentkezhet a gyomorban: ezt az emésztés lelassulása okozza, melynek célja, hogy a szervezet a sürgősebb feladatokkal foglalkozhasson. A pupillák kitágulnak, hogy a szem gyorsabban észrevegye a fenyegető jeleket, és fokozódik az izomtónus, hogy gyorsabban tudjunk menekülni.

Stresszes időszakban nem jön álom a szemünkre  – és ez így van rendjén… A fokozott készenléti állapot éjszaka is fennmarad, éberen tart, hogy szembeszállhassunk azzal, amit veszélyként azonosítunk. Szervezetünk egy csodálatosan kifinomult rendszer, természetes reakcióink pedig nem a véletlen művei.

A STRESSZ TÍPUSAI

Maga a stressz egy semleges reakció. Pozitív vagy negatív jellegét az alapján állapíthatjuk meg, hogy mi okozza, milyen helyzet váltja ki, és milyen érzelmek jelentkeznek a következtében. A tulajdonképpeni problémát a reakció időtartama, ismétlődése és intenzitása jelentheti. Ezek alapján a stressz 2 típusát különböztetjük meg:

  • Éberségi stressz : a stressznek ez a típusa nélkülözhetetlen az életben maradáshoz, és nincs sem  mód, sem ok a kezelésére – ami persze értelmetlen is lenne.

  • Anticipációs stressz : olyan fontos életeseményekhez kapcsolódik, mint például egy vizsga vagy egy randevú. Problémát ez sem okoz… csak akkor, ha túl gyakran jelentkezik, vagy ha túl nagy intenzitással.

 

 

VISSZA KÖVETKEZŐ CIKK
OLVASSA EL EZT IS